Hulp nodig bij betaalmoeilijkheden?

Is het bedrag van uw factuur hoger dan verwacht? Komt de betalingstermijn van uw factuur minder goed uit? Heeft u een financieel moeilijkere periode?

Dat kan iedereen overkomen. We zoeken graag samen met u naar een oplossing. Neem daarvoor contact met ons op vóór de vervaldatum van uw factuur. Stel het niet uit: wachten laat de factuur alleen maar verder oplopen. Aarzel dus zeker niet ons te contacteren.

Ons gespecialiseerde team bekijkt samen met u of een betaalafspraak of afbetalingsplan een optie is. Daarnaast geven ze u ook graag tips om in de toekomst energie te besparen.

U hebt ook de mogelijkheid om een standaard betalingsuitstel van 7 dagen te bekomen via My Eni.

Hieronder alvast een paar praktische tips.

Hoe kunt u laattijdige betalingen en aanmaningskosten vermijden?

  1. Kies voor domiciliëring
    Zo bent u zeker dat de betaling automatisch van uw rekening gaat en betaalt u geen aanmaningskosten.

    Activeer nu uw domiciliëring

  2. Kies voor elektronische facturatie
    U krijgt een gratis herinnering vóór de vervaldatum van uw factuur zodat u ze niet vergeet.

    Kies nu voor elektronische facturatie

  3. Kies zelf de betaaldatum van toekomstige facturen
    Zo kunt u de betalingen afstemmen op de ontvangst van uw inkomsten.

    Wijzig de betaaldatum

Hoe kunt u een hoge energiefactuur vermijden?

Geef regelmatig – bijvoorbeeld elke drie maanden - uw meterstanden in en stem uw voorschotbedrag af op uw reële verbruik. Dan betaalt u nooit te veel of te weinig.

Pas uw voorschotbedrag aan