Eenvoudig klant worden

Vul het online formulier in en Eni regelt al de rest.

Ik wil klant worden

Bekijk de video

Hoe eenvoudig klant worden bij Eni

  1. Kies uw tariefplan en/of extra diensten

    Bereken uw prijs en maak uw keuze uit een van onze eenvoudige tariefplannen en/of extra diensten (slimme thermostaat en ketelonderhoud).
    U wilt alles weten over onze producten en diensten? Vraag het gratis infopakket aan.

  2. Vul het online formulier in

    Dit duurt slechts 10 minuten.
    Tip: u wilt klant worden voor elektriciteit en/of aardgas? Neem er dan een factuur van uw huidige energieleverancier bij. Daarin staat alle informatie om het online formulier in te vullen.

  3. Klaar. Eni regelt al de rest voor u.

    We houden u op de hoogte en begeleiden u bij iedere stap.

Wat gebeurt er nadat u het formulier hebt ingevuld?

  • U ontvangt van Eni een eerste e-mail om uw aanvraag te bevestigen.
  • Ontvangt u een tweede e-mail met uw klantnummer en al uw gegevens. Kijk die goed na.
  • Eni regelt alle praktische zaken en houdt u van het verdere verloop op de hoogte.

Start bij Eni

Voor elektriciteit en aardgas
  • U hoeft niet te wachten tot uw contract bij uw huidige energieleverancier afloopt. U kunt nu al inschrijven tegen het huidige Eni-tarief.
  • Bij het invullen van het online formulier ziet u meteen wanneer de energielevering kan starten. Eni houdt daarbij rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Zo vermijden we dat u een verbrekingsvergoeding aan uw oude leverancier moet betalen.
  • Bij de start van uw energielevering zal uw distributienetbeheerder u vragen om de meterstanden op te nemen. Zo kan uw oude leverancier een afrekening sturen. En begint u bij Eni met een schone lei. Vergeet uw meterstanden niet door te geven als men er u om vraagt.
  • Een paar weken later ontvangt u uw eerste voorschotfactuur. Eni berekent die op basis van de gegevens van uw distributienetbeheerder. U kunt uw voorschotbedrag eenvoudig aanpassen in My Eni, uw persoonlijke klantenzone.

Voor extra diensten:

Installatie Anna, de slimme thermostaat

  • Zo meteen ontvangt u van Eni een e-mail om uw bestelling te bevestigen.
  • In die e-mail vindt u alle gegevens om een afspraak met de technicus te regelen.
  • U maakt de afspraak met de technicus .
  • U krijgt van Eni een e-mail met alle praktische details van de afspraak: wie moet aanwezig zijn, wat u moet klaar houden, enzovoort.
  • De technicus komt langs om de thermostaat te installeren.

Onderhoud van gas- of mazoutketel

  • U ontvangt van Eni een e-mail om de onderhoudsovereenkomst te bevestigen.
  • Eni belt u op voor de (eerste) onderhoudsafspraak.
  • De technicus voert het onderhoud uit en geeft u een voorlopig onderhoudsattest.
  • Eni stuurt u de factuur voor het eerste onderhoud (opstart onderhoudsplan) of het eenmalige onderhoud. Kiest u voor een onderhoudsplan? Dan bevat deze factuur ook uw eerste driemaandelijkse voorafbetaling.
  • Na ontvangst van betaling stuurt Eni u het definitieve onderhoudsattest.
  • Als u kiest voor een onderhoudsplan, contacteert Eni u nadien voor uw volgende onderhoudsbeurt.

Nu overstappen naar Eni

Belangrijk om weten

  • Klant worden is volledig gratis.
  • U moet uw huidige energieleverancier niet contacteren. Wij doen dat voor u.
  • De overstap naar Eni voor elektriciteit en aardgas verloopt automatisch. Er hoeft niemand langs te komen.
  • Voor de installatie van een slimme thermostaat Anna, moet u een afspraak maken. Dit kan via de link in de bevestigingsmail van uw bestelling.
  • Voor een 'ketelonderhoud' nemen wij contact met u op om de afspraak vast te leggen.
  • Er verandert niets aan uw elektriciteits- of aardgasinstallatie.

Eenvoudig klant worden

Hulp nodig?

Bel gratis  0800 21 031

ma.-vr.: 8u tot 20u