Veelgestelde vragen

Producten

Een energieprijs bestaat uit verschillende onderdelen zoals de kost voor de energie (= energiekost), de distributie- en transportkosten, de wettelijke taksen, heffingen en toeslagen. Deze kunnen op regelmatige basis wijzigen en die schommelingen worden ook doorgerekend aan de klant. Hoe de prijs zal evolueren is vooraf niet duidelijk. Het is een beetje zoals een hypotheeklening met variabele rente: U start met een aantrekkelijk tarief, maar dat kan later veranderen.
Bij Eni kunt u alleen nog kiezen voor een vaste energiekost gedurende de volledige looptijd van uw contract. Prijsschommelingen in de energiekost worden u dan niet doorgerekend.

Een tweevoudige meter is nuttig als u gebruik wilt maken van het dagtarief én het voordelige nachttarief.

U kunt aan uw distributienetbeheerder vragen wanneer er aardgas in uw straat zal komen. Eni kan hier helaas niets aan veranderen. Zodra er een aardgasleiding in uw straat ligt, kunt u wél bij ons terecht.

Overstappen naar groene energie kost u geen moeite. Uw aansluitingen en installaties blijven onveranderd en u krijgt elektriciteit zoals u gewoon bent. Als eindafnemer merkt u in de praktijk geen verschil tussen duurzame en conventionele stroom. De stroom is identiek. Alleen de manier waarop de elektriciteit wordt opgewekt, is verschillend.

Alle groene energie van Eni is gegarandeerd door groen certificaten. Zo bent u er zeker van dat deze energie 100% duurzaam geproduceerd is.

Terug naar het overzicht

 

Contract

Ja. Eni houdt rekening met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Zo vermijden we dat u als residentiële klant een verbrekingsvergoeding moet betalen.

Kiest u voor Eni, dan kiest u voor betrouwbaarheid, innovatieve producten en diensten, transparante facturen en scherpe prijzen.

De overstap naar een nieuwe leverancier heeft helemaal geen gevolgen voor uw aansluitingen of kabels of welke technische installatie dan ook. Het enige wat u moet doen om naar een andere leverancier over te stappen is een nieuw leveringscontract afsluiten. Als u een nieuwe leverancier kiest, stuurt het meteropnamebedrijf u een brief met de vraag uw meterstanden zelf door te geven via brief, telefoon of internet. Daarvoor hoeft u niets extra te betalen.

Overstappen naar een andere leverancier verandert niets aan uw bestaande installatie(s). Uw distributienetbeheerder zorgt er immers voor dat u stroom blijft krijgen. Als u overstapt naar Eni zijn wij als energieleverancier verplicht uw distributienetbeheerder hiervan op de hoogte te brengen. Pas zodra wij een goedkeuring krijgen van deze instantie mogen wij u onze energie leveren en aanrekenen. U kunt dus met een gerust hart overstappen.

De huidige algemene voorwaarden vindt u hier. Eni heeft het akkoord over de consument in de vrijgemaakte elektriciteits- en gasmarkt getekend. Dit akkoord werd opgemaakt om een aantal praktijken van de actoren van de energiemarkt te doen overeenstemmen, o.a. voor wat betreft de verkoopstechnieken, de prijsinformatie, de leverancierswissel, de verhuizen, de algemene voorwaarden, de facturering en de klachtbehandeling. De meest recente versie van dit akkoord kunt u op de site van de FOD Economie raadplegen.

Terug naar het overzicht

 

Verhuizen

Dit is heel eenvoudig :

  • U neemt contact op met uw distributienetbeheerder voor het installeren van de meters.
  • Na plaatsing en keuring van de energiemeters zal uw distributienetbeheerder u de ean-code(s) bezorgen.
  • U tekent een contract bij Eni met vermelding van de ean-code(s).
  • U maakt een afpraak met uw distributienetbeheerder voor het openen van de energiemeter(s).
  1. U tekent een contract bij Eni met vermelding van de ean-code(s).
  2. Bezorg ons de ean-code ? en of meternummer ?
  3. Maak een afspraak met uw distributienetbeheerder om de meter(s) te activeren.

Dit is heel eenvoudig. Klik hier en wordt klant in 1-2-3.

U neemt contact op met uw distributienetbeheerder.
Zodra de distributienetbeheerder u de ean-code heeft bezorgd, kan u een contract bij Eni tekenen.

Neem hiervoor contact op met ons op het nummer 0800 21 031. Eén van onze specialisten helpt u graag verder.

Alvorens u een contract bij Eni ondertekent, dient u te controleren of de energie al dan niet is inbegrepen in de huurprijs. Maak hieromtrent duidelijke afspraken met uw verhuurder.

Op dit moment is er geen commercieel aanbod in Brussel voor particulieren.

Terug naar het overzicht

 

Extra diensten

Slimme thermostaat Anna

Anna is een slimme thermostaat die uw comfort verhoogt en u helpt uw energieverbruik te verminderen. We vinden het belangrijk dat u zelf de voordelen van Anna kan ontdekken. Van 1 september 2015 tot 15 oktober 2015 kunt u intekenen om Anna gedurende drie maanden gratis te proberen. U betaalt niets. Pas drie maanden na de installatie ontvangt u van ons een factuur voor Anna, de installatie en de abonnementskosten voor de drie daaropvolgende maanden. De abonnementskosten voor de eerste drie maanden krijgt u van ons cadeau. Toch niet tevreden? Dan volstaat het binnen de drie maanden na installatie een mailtje sturen naar de klantendienst. Wij komen uw Anna gratis terughalen en hangen uw oude thermostaat netjes terug. 

Een slimme thermostaat is verbonden met het internet. Daardoor kunt u de thermostaat ook op afstand (via een app of de computer) aansturen. Daarnaast heeft een slimme thermostaat zelflerende functionaliteiten. Zo leert Anna hoe lang het duurt om uw huis op te warmen. Ze houdt daarbij ook rekening met de buitentemperatuur. Het resultaat: de verwarming is optimaal afgestemd op uw behoeften. Anna stuurt u ook een maandelijks rapport met info over uw verbruik en aanbevelingen om uw verbruik beter te regelen. Ten slotte werkt Anna ook met de nieuwste, moderne modulerende ketels.
  • Anna is compatibel met de meeste moderne modulerende ketels. Hierbij wordt het vermogen aangepast aan de warmtebehoefte in tegenstelling tot niet-modulerende aan/uit ketels waarbij steeds het volle vermogen van de ketel wordt aangewend. Zo werkt ze efficiënter, wordt de gewenste temperatuur niet overschreden en kan de ruimte makkelijker op de gewenste temperatuur worden gehouden, zonder schommelingen. Ze zijn gebaseerd op de OpenTherm-techniek. Zo behoudt de ketel zijn efficiënte aansturing en kan Anna volwaardig tot haar recht komen.
  • Anna is geïntegreerd in een totaalplatform. Dit wil zeggen dat u Anna om het even waar en wanneer kunt bedienen. Ofwel aan de thermostaat zelf, ofwel met de app op uw tablet of smartphone of via de computer via Mijn Anna, de Anna-webomgeving op de My Eni- klantenzone.
  • U krijgt persoonlijke coaching. Eni stuurt u een maandelijks rapport over uw energieverbruik met gepersonaliseerde tips om minder te verbruiken, zonder aan comfort in te boeten. Dit omvat onder meer een analyse op maat van de verwarming in huis en een benchmark met andere gebruikers. Hoeveel uren draait de ketel? Hoe warm is het in vergelijking met andere huizen? Hoeveel zou u besparen als u de temperatuur met 1° zou verlagen?
  • Daarnaast speelt Eni uw klantengegevens nooit door aan derde partijen. Deze gegevens worden verzameld om u optimaal te kunnen coachen op een gepersonaliseerde manier, maar enkel Eni heeft hierin inzage.
Anna is compatibel met de meeste cv-ketels op de Belgische markt. Bovendien is Anna één van de enige slimme thermostaten die compatibel is met de nieuwste, moderne, energiezuinige modulerende ketels, waarvan het vermogen wordt aangepast aan de warmtebehoefte. Zo wordt de gewenste temperatuur niet overschreden en kan de ruimte makkelijk op de gewenste temperatuur worden gehouden, zonder schommelingen. Ze zijn gebaseerd op de OpenTherm-techniek. Zo behoudt de ketel zijn efficiënte aansturing en kan Anna volwaardig tot haar recht komen.  Anna werkt uiteraard ook met alle oudere, niet-modulerende ketels die werken volgens het aan/uit- principe en dus uitgaan als de gewenste temperatuur bereikt is en weer aanslaan als de temperatuur in de ruimte daalt.
Het maandelijkse abonnement bedraagt 3,99 euro per maand voor klanten die ook gas en/of elektriciteit bij Eni afnemen, en 7,99 euro voor anderen. Dit is de fee voor alle coachingdiensten die Eni aanbiedt zodat u optimaal met uw verwarming kan omspringen. In Mijn Anna (via My Eni) kunt u Anna bedienen en vindt u rapporten en grafieken over uw verwarming. Daarnaast ontvangt u een maandelijks rapport met een overzicht van uw verbruik en gepersonaliseerde tips om minder te verbruiken, zonder aan comfort in te boeten. Deze kost dekt ook alle kosten voor upgrades, nieuwe functionaliteiten in de toekomst.
De professionele installateur verwijdert uw bestaande thermostaat en installeert Anna op dezelfde plaats. Hij installeert naast uw ketel een Smile. Dat is een toestelletje dat de verbinding maakt tussen uw ketel en het internet en instaat voor de aansturing van de ketel. Alles wordt netjes achtergelaten. De installateur installeert ook de app en legt u de werking uit.
Nee. Eni wil een totaaloplossing bieden en daar hoort een correct uitgevoerde installatie bij. Anna wordt daarom enkel door professionele, door Eni opgeleide installateurs geïnstalleerd en geconfigureerd. Hij programmeert Anna, installeert de app, stelt het weekschema samen met u in en geeft u de nodige uitleg zodat u onmiddellijk met uw Anna aan de slag kan.
Ja. In dat geval bedraagt de maandelijkse fee 7,99 euro per maand (in plaats van 3,99 euro per maand).
De Anna app werkt met iOS en Android. Windows wordt niet ondersteund.
  • iOS: iPod touch 4, iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad, iPad 2, iPad mini of iPad met Retina Display; iOS 6.1 of higher.
  • Android: ARMv7/x86 processor met vector FPU, minimum 550MHz, OpenGL ES 2.0, H.264 en AAC HW decoders; Android™ 2.3 of higher; 256MB RAM.
U kunt de klantendienst bereiken via 0800 21 031, elke werkdag tussen 8u en 20u.
Absoluut. U bent de baas van uw Anna.
  • U bepaalt wanneer u het warm wil hebben in huis. Anna berekent wanneer de ketel moet branden om de gewenste temperatuur op het juiste moment te bereiken.
  • U kunt uw gepersonaliseerd schema op mijn Anna op elk moment en overal aanpassen op uw Anna-toestel zelf, via Mijn Anna, en via de Anna-app.
  • Daarnaast kunt u uw energieverbruik op dagbasis raadplegen. Mijn Anna geeft u inzicht in de effectieve temperatuur in huis, de geprogrammeerde temperatuur, de manuele aanpassingen aan het schema en de activiteit van uw verwarmingsketel. Hierdoor kunt u leren of het interessant is om uw oorspronkelijke schema aan te passen aan uw werkelijke gedrag.
  • Daarnaast stuurt Eni u ook een maandelijks rapport over uw energieverbruik met gepersonaliseerde tips om minder te verbruiken, zonder aan comfort in te boeten.
U hebt centrale verwarming, een internetaansluiting en een tablet/computer nodig. Anna werkt niet als u een warmtepomp hebt, of als u meerdere circuits in uw woning hebt. Belangrijk om weten is wel dat Anna speciaal ontwikkeld is voor de Belgische markt, dus ook voor ketels met een spanning tot 230 volt. Daarnaast bieden we ook een model voor 24 volt.
Anna is een zelflerende thermostaat. Dat wil zeggen dat ze, nadat ze bij u is geïnstalleerd, leert hoe lang het duurt vooraleer uw woning op temperatuur is (de zogenaamde inertie van de woning). U geeft bij installatie een aantal parameters in (woonoppervlakte, type huis, type verwarming,…). Anna gebruikt deze als startwaarden om de isolatiewaarde specifiek van uw woning te leren kennen. Hiermee berekent ze de opwarmtijd, rekening houdend met de gewenste temperatuur en de buitentemperatuur. Bij modulerende ketels weet ze zo ook op welk vermogen ze moet draaien.  Door die zelflerende eigenschappen brandt de ketel enkel wanneer het nodig is, niet te vroeg en niet te laat. Daardoor kunt u besparen op uw factuur want u verspilt geen energie als het niet nodig is.
De eerste gebruikers van Anna vinden dit één van de interessantste mogelijkheden van Anna. Het is handig als u bijvoorbeeld later op het werk moet blijven. U kunt de verwarming lager zetten zodat die niet voor niets aan staat. Of omgekeerd: stel dat u van op vakantie terug naar huis rijdt, kunt u Anna alvast aanzetten, zodat het lekker warm is wanneer u thuis komt.
Anna wordt gemaakt in Nederland en is dus perfect afgestemd op Europese huizen en systemen.
U kunt met Anna tot 15 procent besparen. Hoeveel dat precies in uw geval is, hangt af van uw verwarmingsinstallatie en uw eigen gewoontes. Mogelijk bespaart u dus meer dan 15 procent. Maar stel dat uw gezin er een baby bij krijgt en u dus meer thuis bent, dan zal uw besparing minder zijn.
  • Anna is een zelflerende, slimme thermostaat: ze leert uw woning kennen en houdt rekening met de buitentemperatuur om te bepalen wanneer de verwarming moet branden om het op tijd warm te hebben volgens het ingestelde schema, niet te vroeg, niet te laat.
  • U kunt Anna om het even waar en wanneer bedienen en dus ook de verwarming vanop een afstand afzetten wanneer dit nodig is. Dit kan ofwel aan de thermostaat zelf, ofwel met de app op uw tablet of smartphone of via een computer via Mijn Anna, de Anna-webomgeving op de My Eni- klantenzone. 
  • Anna weet het ook wanneer u onverwacht uw huis verlaat. Dit doet ze a.d.h.v. geo-fencing. Merkt ze dit, dan kan ze voor u de status wijzigen naar ‘weg’, waardoor de ketel niet voor niets blijft verder verwarmen.
  • Bovendien is Anna ook compatibel met de meeste moderne modulerende ketels die gebaseerd zijn op de OpenTherm-techniek waarbij de cv-ketel aan blijft en de ruimte op temperatuur wordt gehouden. Hierbij wordt het vermogen aangepast aan de warmtebehoefte, in tegenstelling tot niet-modulerende aan/uit ketels waarbij steeds het volle vermogen van de ketel wordt aangewend. Zo werkt ze efficiënter, wordt de gewenste temperatuur niet overschreden en kan de ruimte makkelijker op de gewenste temperatuur worden gehouden. Ze zijn gebaseerd op de OpenTherm-techniek. Zo behoudt de ketel zijn efficiënte aansturing en kan Anna volwaardig tot haar recht komen. Dit kost minder energie dan cv-ketels die werken volgens het aan/uit-principe.
Als Anna nieuw is, moet ze uw huis nog leren kennen. Anna houdt bij hoe snel uw huis opwarmt en zal hieruit leren. Daarom kan het zijn dat ze in het begin te veel of te weinig verwarmt. Na een week weet Anna hoe ze uw huis zo efficiënt mogelijk op temperatuur brengt.
Het vlammetje op het scherm van Anna geeft niet alleen aan wanneer ze het huis verwarmt. Het vlammetje verschijnt ook wanneer u de warmwaterkraan opendraait. Of Anna is mogelijk aan het voorverwarmen om de temperatuur van een ingesteld schakelpunt (schema) te bereiken. Het kan ook zijn dat de synchronisatie wat traag verloopt.
Het schema staat boven alles, zoals de voorgeprogrammeerde statussen en geofence, vergeet dus niet om het schema uit te zetten. Als u een voorgeprogrammeerde status wilt selecteren of geofencing wilt inschakelen, verandert u deze status wanneer u verbonden bent met uw eigen Wifi-netwerk. Mocht u de temperatuur op afstand nog willen aanpassen, kunt u Anna handmatig kouder of warmer zetten.
Anna blijft met de Smile praten en in de Smile zit een (beperkt) geheugen. De thermostaat zal zich dus aan het ingestelde schema houden en is daarnaast ook nog lokaal (aan het toestel zelf) te bedienen. Op afstand bedienen via de app lukt niet, ook functies die gebruik maken van internet, zoals geofencing, zijn dan tijdelijk niet beschikbaar.
Als het scherm niet goed reageert, kunt u Anna opnieuw instellen, zodat de sensor opnieuw wordt afgesteld. Dit kan op 2 manieren:
  • Via de Anna webpagina: ga via het menu naar “Instellingen” > “Systeeminstellingen” en kijk onder apparaat instellingen. Klik op de knop “Kalibreer” achter aanwezigheidssensor. Anna gloeit oranje op en het scherm gaat uit: Anna stelt de infraroodsensor opnieuw af.
  • Via Anna zelf: raak de linker knop voor 5 seconden aan en laat los. Anna gloeit oranje op en het scherm gaat uit: Anna stelt de infraroodsensor opnieuw af.
Ja, u kunt Anna overal en altijd aansturen met behulp van een app (smartphone en/of tablet). Of u laat het regelen door de ‘geo-fence’ functie. Hiermee schakelt Anna zichzelf uit als u weg bent en aan als u op weg naar huis bent. Ze signaleert het als u binnen of buiten een bepaalde straal van uw huis komt.
  • Controleer of de functie “Op Afstand” ingeschakeld staat: dit moet u doen terwijl u met het wifi netwerk van thuis verbonden bent (en uw smartphone dus ingelogd is op hetzelfde wifi netwerk als de Smile). Ga hiervoor in de Anna-app via het menu naar “Instellingen” en selecteer “Smile”. Zet “Op afstand” aan. Controleer dit ook op de Anna-webpagina via “Instellingen” > “Systeeminstellingen”.
  • Om Anna buitenshuis te kunnen bedienen, is het noodzakelijk dat Anna verbinding maakt met de Plugwise-server. Alleen dan is het mogelijk gebruik te maken van het buitenshuis bedienen. Buitenshuis bedienen wordt mogelijk gemaakt door middel van een Cloud-service, hierbij zijn uw gegevens altijd anoniem en worden via een beveiligde verbinding (SSL) verstuurd. 
Mag Anna geen verbinding maken met de Plugwise servers? Dit kunt u aanpassen via de Anna-webpagina via “Instellingen” > “Systeeminstellingen”. Het is dan helaas niet mogelijk voor ons de service van het buitenshuis bedienen te ondersteunen.
  • Reset de Smile (Druk gedurende 5 seconden op het zwarte knopje op de Smile tot het WLAN-lampje begint te knipperen).
  • Wacht tot de Smile heropgestart is.
  • Klik vervolgens Anna los van het montagedeel op de muur, controleer de draden, en plaats Anna weer terug (klik).
Op de eerste factuur vindt u de eenmalige kosten voor de aankoop en installatie van Anna . Deze factuur bevat ook uw eerste maandelijkse bijdragen, die per kwartaal worden gefactureerd.
Op de volgende facturen vindt u enkel uw maandelijkse bijdragen die per kwartaal worden gefactureerd.

Terug naar het overzicht

 

Ketelonderhoud

In Vlaanderen en Wallonië is de gebruiker verantwoordelijk voor het onderhoud (respectievelijk de controle) van de verwarmingsketel. Bent u huurder, dan is het dus aan u om het nodige te doen.
Blijkt naar aanleiding van een onderhouds- of controlebeurt dat er werken uitgevoerd moeten worden aan de verwarmingsinstallatie of indien de ketel aan vervanging toe is, dan dient u uw huisbaas een kopie te bezorgen van het interventierapport, waarop de technicus aangeeft welke aanpassingen moeten gebeuren. De huisbaas heeft vervolgens 3 maanden tijd om de installatie in orde te brengen. De eigenaar is overigens ook verantwoordelijk voor de verplichte keuring van een nieuw toestel bij ingebruikname.
U doet er alleszins goed aan uw huisbaas steeds een duplicaat te bezorgen van uw onderhoudsattest, ook indien er geen opmerkingen zijn. Omgekeerd, indien u nieuwe huurder bent, kunt u een duplicaat van de laatste 2 onderhoudsattesten opvragen bij de verhuurder.
Omdat u als huurder alle belang heeft bij een goed onderhouden verwarmingsketel, doet u er goed aan de eigenaar ervan te verzekeren dat uw ketel regelmatig wordt onderhouden en uw medewerking te verlenen wanneer er een technicus moet langs komen.
Tip: Lees er zeker uw huurovereenkomst op na: deze kan eventueel aanvullende verplichtingen opleggen aan u als huurder.
Een Eni onderhoudsplan kan pas starten nadat er een succesvol eerste onderhoud heeft plaatsgevonden. Kiest u voor een jaarlijks of 2-jaarlijks onderhoudsplan van Eni, dan vangt de eerste looptijd van 12 respectievelijk 24 maanden dus aan op de dag dat uw eerste onderhoud werd uitgevoerd door de technicus van Eni. Het onderhoudsplan wordt telkens stilzwijgend verlengd voor een nieuwe periode van 12 of 24 maanden, tenzij u uw contract opzegt uiterlijk 2 maanden voor de vervaldag of tenzij de voorwaarden van uw contract wijzigen. In dit laatste geval brengen wij u daar minimaal 3 maanden voor de vervaldag van op de hoogte en kunt u uw contract desgewenst opzeggen uiterlijk 2 maanden voor de vervaldag.
De onderhoudsbeurt zal ten vroegste 14 dagen en ten laatste 6 maanden na het sluiten van de overeenkomst ingepland worden, tenzij u overeenkomt om het onderhoud op een later tijdstip uit te laten voeren.
Alle kosten van het onderhoud, zowel verplaatsingskosten, werkuren als kleine materialen en onderdelen die gebruikt worden tijdens het onderhoud, zijn inbegrepen in de prijs die u aan Eni betaalt. U hoeft hiervoor niets te betalen aan de onderhoudstechnicus.
Laat u bijkomende herstellingen uitvoeren die buiten het normale onderhoud vallen, dan zal de technicus u daarvoor een prijsopgave bezorgen en deze pas uitvoeren nadat u uw akkoord heeft gegeven. Zulke bijkomende kosten regelt u rechtstreeks met de technicus.
Ja, dat kan bij uitzondering gebeuren. De onderhoudstechnicus is persoonlijk verantwoordelijk voor het uitgevoerde onderhoud. Hij zal altijd een ketelcheck inclusief veiligheidscontrole uitvoeren waarbij hij de omgeving en de goede werking van uw verwarmingsketel evalueert.
Stelt de technicus tijdens de ketelcheck vast dat uw installatie niet reglementair werd geïnstalleerd, de luchtaanvoer of de rookafvoer niet in orde is of dat hij niet veilig aan uw ketel kan werken, dan mag hij weigeren om het eigenlijke onderhoud uit te voeren.
Het niet laten onderhouden van een centrale verwarmingsketel op aardgas of stookolie wordt beschouwd als een milieumisdrijf. Voor milieumisdrijven wordt bij de vaststelling een proces-verbaal opgesteld. Het parket moet binnen een termijn van 180 dagen beslissen of u strafrechtelijk vervolgd wordt (gevangenisstraf of strafrechtelijke geldboete) of niet. In dit laatste geval kan wel nog een alternatieve bestuurlijke geldboete opgelegd worden (met een maximum voorzien op 250.000 euro). Beslist het parket om wel strafrechtelijk te behandelen, kan dit leiden tot strafrechtelijke geldboeten en/of gevangenisstraffen of een minnelijke schikking.
Kunt u geen geldig onderhoudsattest en/of verwarmingsauditrapport voorleggen, dan wordt dit beschouwd als een milieu-inbreuk. Bij de vaststelling van een milieu-inbreuk volgt geen strafrechtelijke vervolging. Milieu-inbreuken worden via bestuurlijke weg gehandhaafd via een zgn. bestuurlijke maatregel en/of exclusieve bestuurlijke geldboete.
Maar zo ver hoeft het niet te komen indien u een onderhoudsplan heeft bij Eni: wij houden uw laatste onderhoudsattesten bij en kunnen u een duplicaat bezorgen indien u daarom vraagt.
Tijdens het onderhoud kan het gebeuren dat de technicus een gebrek vaststelt waarvoor een herstelling nodig is die buiten het normale onderhoud valt. Indien het een kleine herstelling betreft, waarvoor hij de tijd en de nodige onderdelen beschikbaar heeft, zal hij u opgeven hoeveel de herstelling kost en die – na uw akkoord – onmiddellijk uitvoeren. De extra kosten van de herstelling regelt u rechtstreeks met de technicus.
Gaat het om een grotere herstelling, dan dient u een afspraak te maken met onze hersteldienst of kunt u aan uw eigen installateur vragen om de herstelling uit te voeren.
Afhankelijk van de ernst van het defect, zal de technicus al dan niet wachten met de uitvoering van het onderhoud tot de herstelling gebeurd is.
Op de eerste factuur vindt u de eenmalige kosten van uw eerste ketelonderhoud. Deze factuur bevat ook uw eerste maandelijkse bijdragen, die per kwartaal worden gefactureerd.
Op de volgende facturen vindt u enkel uw maandelijkse bijdragen, die per kwartaal worden gefactureerd.

Terug naar het overzicht